Meny

Kursdatum är den 4, 11, 18 och 25 maj klockan 16-18.
Observera att det är begränsat antal platser och att det är först till kvarn som gäller. Anmäl dig via formuläret nedan. 

4 maj
Introduktion och Chartmetric 
Vi fokuserar bland annat på analys av spellistor, går igenom algoritmer för spellistor och hur de olika ljudparametrarna påverkar urval.

11 maj
Soundcharts
Vi fokuserar på analys av sociala medier, TikTok, Instagram, Facebook och Youtube.

18 maj
ForTunes, Spotontrack och Spotify for Artists
Vi pratar om trackbaserad analys och hur väl musiken stämmar överens med vad musikredaktörer vill ha. Vi kommer också gå genom omvärldsanalys och att kunna förstå andra marknader än Sverige genom data.

25 maj
Data management, intäktsoptimering och sammanfattning av kursen
Hur du kan värdera din katalog för att bättre kunna förutsäga framtida intäkter, både som artist och dina låtar.

Kursen avslutas med en inlämning där du som deltagare ska reflektera över hur du kan använda statistisk analys som artist. Efter reflektionen är inlämnad kommer du få ett diplom och intyg på att du gått kursen.

 

Du måste kunna delta vid alla fyra tillfällen om du anmäler dig. Anmäl dig här:

KURSEN ÄR TYVÄRR FULL!