Säg hej till Ulrika: SAMI:s nya Account Manager
Efter tre år som handläggare på SAMI, har Ulrika Forsberg klivit in i rollen som Account Manager på kundsidan. Med ett stort intresse för kultur får Ulrika göra det hon kan bäst – visa hur musik skapar värde i verksamheter.

Tillsammans med kollegan Johanna, har Ulrika i uppdrag att ansvara över kedjekunder och större avtal. Dessutom jobbar hon uppsökande för att hitta nya verksamheter som spelar musik genom marknadsbearbetning och samarbete med övriga på avdelningen. På så sätt kan hon plocka upp verksamheter och kedjor i ett tidigt stadium.
– En del av mitt jobb är att visa och prata om hur musik kan bidra till att skapa värde i en verksamhet, samt öka förståelsen för våra medlemmars rätt till ersättning när deras musik spelas offentligt. Artister och musiker har rätt att få betalt för sin musik, och jag jobbar med att dra in så mycket pengar som möjligt till våra medlemmar.
Vad var det som lockade dig med uppdraget?
-Jag hade jobbat som handläggare på SAMI i nästan tre år och började känna mig redo för något nytt – och så plötsligt dök möjligheten upp. Musik och kultur har alltid varit en central del av mitt liv, vilket gjort att jag haft en lust och vilja att kombinera jobbet med kulturen på något sätt. Det, i förening med den viktiga uppgiften jag har fått, gör mig motiverad att gå till jobbet!
För Ulrika är vardagen social och händelserik. Hon tycker om att vara ute – såväl i naturen som på restaurang och konserter. När hon behöver landa drar hon sig till tillbaka till Dalarna och tillbringar tid med familjen. Hennes svar på vad som är det bästa med att jobba på SAMI är därför inte så överraskande:
-Det absolut bästa är att jag har väldigt kul på jobbet, både jobbmässigt och socialt! Det är ett utvecklande jobb och ett härligt gäng på SAMI med människor som brinner för det vi jobbar för.
Tack Ulrika för ditt viktiga arbete!
Ulrika musiktipsar!
-Jag tipsar om låten ”Girl” av den engelska duon IDER.